torsdag den 27. oktober 2011

Praktik Uge 8 og Afslutning

 Så nåede jeg til vejs ende med mit ophold i Thailand. Det sluttede temmelig brat, da oversvømmelserne kom lidt for tæt på. Jeg blev vejledt af min skole hjemme i Dk til at tage hjem, for at gøre praktikopholdet færdigt.
Den sidste uge i praktikken var alle operationer aflyst på gynækologisk afdeling, da vi var klar til emergency patienter (Hvis nogen kom ind pga. oversvømmelserne). Det var meget svært at finde ud af, hvor slemt det stod til. Sygehuset havde tusindvis af sandsække lagt op ude foran og som på billedet kan man se, at de også byggede nye murer op foran hovedindgangene. Torsdag da vi kom ind på afdelingen, blev vi sendt hjem igen for at købe mad til de næste par dage.
Men til vores store overraskelse var supermarkederne godt tømt ud for mad. Rent drikkevand var fuldstændig umuligt at få fat i.
Samme dag offentliggjorde regeringen at de havde holdt oplysninger tilbage om, hvor slemt det stod til med oversvømmelserne. Pludselig var det ikke til at finde ud af, hvem man skulle stole på.
Vi blev enige om at ringe hjem, for at få råd og samme dag bestilte jeg en billet hjem til DK.
Dagen efter var jeg sammen med 4 andre piger på vej hjem til Danmark.
Det var rart at lande på dansk jord og jeg er glad for at være tilbage.
Få af pigerne blev tilbage og jeg håber at de nyder resten af deres tid i Thailand :-)

1 kommentar:

  1. I'm really glad to have found your blog. I enjoy reading your blog posts and look forward to reading more of your future posts. If you have a chance, please visit/follow my fashion blog. Your supports will mean the world to me. Thank you so much in advance. Have a great day!!!

    SvarSlet