fredag den 9. september 2011

Praktik uge 2

Så er praktik uge 2 endelig veloverstået. Det var en god og lærerig uge, meget bedre end den første, da vi fik lov til mere. Som i kan se på billedet fik vi endelig lov til at holde babyer. Åh....

Men som alle nybegyndere kræver det øvelse. Så inden vi fik lov til at holde ægte babyer, skulle vi øve på meget store dukker. Det var ganske komisk, da de var meget lettere og dobbelt så store som babyerne. Vores lære Ajan Keng (vejleder) morede sig meget over vores mange forsøg på plejerutinerne. Men efter 2 timers læren hentede hun en lille baby-girl på knapt 2450 gram.
Jeg var lidt nervøs i starten, hun var jo så lille og fragile. Men mit selvværd fik et boost, da det blev min tur og Ajan Keng roste mig meget. Hun sagde at jeg var rigtig god til det med babyer og hun mente bestemt at jeg vil blive en perfekt mor :-)
(overvejer derfor stærkt at stjæle en lille baby med hjem... tihi)

Men ugen bød også på andre gode læringsmål. Lærke og Jeg fik lov til at øve os på at stikke intravenøst på hinanden, efter flere efterspørgelser. Lidt nervøse begge to, klarede vi det i første forsøg! :-)
Ajan Keng var meget stolt af os, selvom hun ikke helt forstod hvorfor vi ikke havde lært det før nu.

Til slut på ugen sagde vi farvel til vores Thai studerende, som vi har fulgt i 2 uger. De skal videre med deres uddannelse på skolen og andre afdelinger. Som i kan se på billedet til venstre står jeg med Bang :-) Er sikker på hun bliver en god sygeplejerske.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar