søndag den 7. august 2011

Sandhedens time;-)


 Idag havde jeg aftalt med min Far's koreanske kollega's datter So Yeon, at mødes til frokost I Myeong-dong. Jeg havde håbet på at hendes mor ikke kom med, da jeg for 3 år siden besøgte dem i deres hjem. Moren Jung-Sun Chae er en lidt speciel dame, men også meget sød.
Jeg fandt hurtigt ud af, at So Yeon alligevel havde taget sin mor med da vi mødtes. Det tog ikke mere end 2 sek før Jung-Sun Chae med rystende hoved måtte konstatere, at jeg er for mørk i huden og ALT for tyk. hm... Altså jeg ved godt, at jeg ikke er lige så slank som for 3 år siden, men så tyk er jeg da helller ikke. Men tjah.. sådan er det jo her i Korea, når alle pigebørnene vejer 35 kg og bruger size 0.

Vi endte med at tage på en berømt koreansk Bibimbap Restaurent og fik traditionel og en anden form for Bibimbap. Der smagte rigtig godt. Bagefter gik vi hen til en boghandel, da jeg godt kunne tænke mig at købe en koreansk drama serie. Det endte med at de anbefalede en der hed Brilliant Legacy:-) glæder mig til at se, hvad den handler om. Derudover fik jeg en cd med det koreanske k-pop band 2am.

 
 Efter jeg havde sagt farvel til Jung-Sun Chae og So Yeon, mødtes jeg med Mi-Jung og Herim til kaffe på Pascucci. Mi-Jung er en veninde til Mette fra koreaklubben. Mette havde arrangeret at vi kunne mødes i Korea, da hun desværre selv tog hjem før jeg kom til Seoul.
Det var en utrolig hyggelig eftermiddag og vi havde god snak om koreansk og europæisk kulturforskelle. Nu sidder jeg tilbage på mit hostel og nyder en dejlig pizza :-)
Man er vel ikke tyk for ingenting haha...

4 kommentarer:

  1. Hold da op, det var vel nok sødt af hende moren. Hvad får hun dog ud af at sige sådan til dig?!

    SvarSlet
  2. Hehe.. Sådan er koreanerne bare, de siger altid hvad deres førstehånsindtryk er. For 3 år siden da jeg mødte hende for første gang, sagde hun til mig, at hun ikke havde regnet med at jeg var så køn. Ved ikke lige om hun havde regnet med at jeg lignede Shrek... Haha

    SvarSlet
  3. Åh ja, mange koreaneres vane med at ytre sig om ens udseende er noget, man liige skal vænne sig til! De pakker sgu ikke noget ind! ;) Det kan for os vesterlændinge virke utroligt uhøfligt, men er jo bare en del af "charmen"/kulturforskellen! ;)

    Og så er du i øvrigt ikke tyk, Mai. Du er smuk! ^^

    Ville ønske jeg var der og kunne spise masser af bibimbap, kimbap OG pizza sammen med dig! ^^

    SvarSlet
  4. Ej .. tror jeg havde jordet nudler op i næsen på hende, hvis det var mig der havde fået den besked. Du er i hvert fald ikke tyk og jeg kommer sgu efter dig hvis du ender med at veje 35 kg (;

    SvarSlet